Carrefour România intră în parteneriat cu ANES pentru combaterea violenţei domestice

Carrefour România, împreună cu Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați (ANES), a lansat noi măsuri de sprijin, la nivel național, pentru victimele violenței domestice. Acestea vizează promovarea numărului de urgență dedicat victimelor violenței domestice, suport în integrarea victimelor pe piața muncii, dar și un pachet minim de servicii pentru cele 4 unități locative gestionate de ANES.
Carrefour România se angajează să sprijine promovarea numărului de urgenţă, apelabil gratuit la 0800 500 333, de către victimele violenţei domestice pentru sesizări.
Lansat în noiembrie 2015 de către ANES, call-center-ul, funcţional non- stop (24h/7zile), este atât un sistem de asistenţă cât şi un serviciu ce permite monitorizarea demersurilor pentru victime, operatorii call center-ului direcţionând cazurile către echipele judeţene de intervenţie (42 de echipe interinstituţionale şi multidisciplinare la nivelul celor 41 de judeţe ale ţării şi la nivelul municipiul Bucureşti).
„Ne dorim ca, în cadrul strategiei noastre de responsabilitate socială, să nu ne rezumăm la intervenţii punctuale, ci să fim un partener la măsuri concrete, cu efect pe termen lung”, declară Andreea Mihai, Marketing Director, Carrefour România.

„O să afişăm numărul de urgenţă apelabil de victimele violenţei domestice peste tot pe unde putem: pe cataloagele noastre promoţionale, distribuite la nivel naţional, o să punem numărul pe copertă; pe pagina noastră de Facebook; pe site-ul companiei noastre, dar şi în magazinele noastre. O să susţinem unităţile de primire urgenţă cu alimente şi produse de igienă. În plus, vom susţine orice proiect nou în această direcţie”, a completat Andreea Mihai.

Carrefour România şi ANES vor lua măsuri concrete care să susţină integrarea pe piaţa forţei de muncă a victimelor violenţei în familie, prin angajarea acestora în reţeaua de magazine Carrefour. Beneficiarii sunt atât persoanele care au participat la programe de formare profesională în cadrul proiectului guvernamental „START – O viaţă de calitate în siguranţă!”, cât şi alte victime aflate în evidenţa serviciilor sociale la nivel judeţean sau local.
„Ne interesează în mod special, mai mult chiar şi decât promovarea numărului de urgenţă, să rupem dependenţa financiară dintre agresor şi victimă. De aceea am făcut un apel public către toate companiile care doresc să vină în sprijinul măsurilor afirmative pe care noi le propunem pentru a scoate aceste persoane din situaţia de risc“, a declarat Ioana Cazacu pentru „Adevărul“.
Există o transparenţă totală cu privire la acţiunile pe care le avem, tocmai de aceea, Carrefour vor fi cei care vor finanţa direct victimele violenţei domestice.
Andreea Mihai, Marketing Director, Carrefour România, spune pentru „Adevărul“ că vor colabora împreună cu ANES-ul pentru a vedea care dintre femeile care au fost victime ale violenţei domestice ar dori un loc de muncă în reţeaua Carrefour.